Ručni radovi

ponedjeljak, 9. svibnja 2016.

Šarene vučike



Dragi posjetitelji moga bloga,
danas bih Vam predstavila još jednu zahvalnu trajnicu, stanovnicu moga vrta. To je vučika ili vučjak, neizbježni stanovnik svakog seoskog vrta. Sjećam se da  ih je baka  jednostavno zvala klasići.Neumorno su cvali i svakog proljeća krasili njen vrt.


Kao što sam već rekla, vučika je trajnica i razmnožava se sjemenom ili dijeljenjem biljke u proljeće.Na ocvalim klasićima se stvaraju mahune koje nose 8 do 12 crnih ovalnih sjemenki.


Nakon što mahuna sazrije, puca i sjemenke se same rasijavaju.Dosta im je dobra klijavost i već za par dana, ukoliko su uvjeti povoljni izbija nova biljka. Nažalost, neće cvjetati prve godine, ali se isplati čekanje jer idućeg proljeća će Vas obradovati prekrasnim cvjetovima.


Puževi naprosto obožavaju mlade biljke i u stanju su čitavu biljku uništiti. Upravo zbog toga bih preporučila sijanje u saksije pa tek kad biljka bude dovoljno jaka, da se odupre najezdi ovih       proždrljivaca, presađivanje na stalno mjesto.


Vučike cvjetaju  u najrazličitijim bojama i kombinacijama. Tako kao mene plava cvate u kombinaciji sa bijelom, roza također sa bijelom dok narandžasto crvena ima žutu za kombinaciju.



Najljepše izgledaju u grupama, ali su i kao pojedinačni primjerci dosta impresivne.Pošto zauzimaju dosta prostora treba im pronaći odgovarajuću lokaciju.



Nakon što prođe cvatnja orežemo ocvale stapke, te možemo očekivati ponovnu cvatnju za kratko vrijeme. Naravno ostavit ćemo pokoji cvat da mahune i sjemenke u njima sazriju.



Sjemenke je najbolje odmah posijati, jer im je klijavost tada najveća a i temperatura i ostali uvjeti za nicanje su povoljni. Također ima dovolno vremena da se do zime razviju mlade i jake nove biljke.



Dragi čitatelji, nadam se da sam Vas  današnjim postom  makar malo zainteresirala za ovu prekrasnu trajnicu.


Želim Vam svima lijep početak novog radnog tjedna. Pozdrav iz seoskog vrta.

Broj komentara: 8:

  1. Krasne su vučike. Baš raskošnih boja i čine liijepu gredicu duž ograde. Uživajte u pogledu na njih. Puno pozdrava, Lota.

    OdgovoriIzbriši
  2. Lota je sve rekla, cvjetna gredica je prekrasna. Prava rapsodija boja i cvijeća, hmmm i mirisa... božuri samo što se ne raspuknu, a naprstak se gizdavo vinuo u visine.
    Obzirom da zima nije bila oštra zašto mi ove godine nisu iznikli ni vučika, ni naprstak, ni poslušnica ... uf, čini mi se dosta toga. Je li vam se to dogodilo i znate li razlog tomu. Hvala :))
    Gordana

    OdgovoriIzbriši
  3. Draga Gordana Bucka, najprije hvala na lijepim riječima. Što se tiče tvoga pitanja koliko mi je poznato nabrojane biljke se siju u proljeće ili ljeto da bi u nadolazeću zimu ušle dovoljno razvijene i cvale tek idućeg proljeća.Kad si ti svoje posijala, ukoliko nemaš više sjemena rado ću ti
    poslati.Na vrhu je moja e-mail adresa pa mi se javi, bit će mi drago.Lijep pozdrav i sve najbolje.

    OdgovoriIzbriši
  4. soooooo schön!!!! bei dir ist schon bestimmt tolles wetter :) ich hoffe, wir kommen bald wieder nach kroatien :)
    liebe grüße von aneta

    OdgovoriIzbriši
  5. Dragi moj vrtu, tražila sam i tražila e-mail adresu, ali ja je nisam našla. No nema veze. Htjela sam pokazati koje sam još cvijeće imala u vrtu, a ove godine mi nije izniklo. Znam da je neko od njih dvogodišnje pa me to i nebrine toliko, ali vučjak sam imala nekoliko godina za redom, tamno plavi i bordo. Prvo mi je "nestao" tamno plavi, a ove godine nije izniknuo ni bordo. Pa digitalisi. Čak mi i ona najobičnija bijela ivančica nije nikla. Da, sada kada pišem o tome i gledam slike vidim da mi se moj vrt dobrano ispraznio.
    Na ponudi sjemena se zahvaljujem, ali imam jednu baku na Osječkoj tržnici, pa kod nje kupujem to starinsko cvijeće, nisu hibridi već onako po starinski iskopano iz zemlje i zapakirano u novinski papir:)) Zato se i čudim što mi nije izniklo toliko cvijeća.
    No razmjene nisu na odmet, dapače volim ih, naročito kada su u pitanju starinske sorte.
    A kada pronađem "na vrhu" :) e-mail adresu onda ću još nešto dotipkati. Do tada lijep pozdrav, Gordana

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Dobro jutro, evo moj mail: moj.seoskivrt@gmail.com lijep pozdrav i gdje mogu vidjeti slike tvoga vrta?

      Izbriši