Ručni radovi

utorak, 22. svibnja 2018.

Aromatični ocat sa vlascem

Lijep pozdrav dragi prijatelji.Sigurna sam da se u vašem vrtu na gredici sa začinskim biljem smjestio i luk vlasac.Sredinom svibnja obradovat će vas nježno ljubičastim cvjetovima i unijeti dašak vedrine među ostalim začinskim biljem koje je u fazi intenzivnog rasta..Možete ga uzgojiti iz sjemena, tada će do cvjetanja biti potrebno nekoliko godina, ili dijeljenjem postojeće biljke.


Luk vlasac ima puno blaži okus od svog srodnika tj.mladog crvenog luka i ja ga koristim u raznim salatama, juhama, sirevima, namazima...Njegovi izdanci, tanka i uska pera, mogu se nasjeckati, sušiti te koristiti zimi na isti način a i cvjetovi su  jestivi i  dekorativni. Ja sam cvjetove iskoristila za izradu aromatičnog octa.


Svježe cvjetove poberemo i stavimo u staklenu teglu.Zatim dodamo ocat, ja sam koristila alkoholni, toliko da svi cvjetovi budu prekriveni octom.Može se koristiti i jabučni ocat ali zbog same boje jabučnog octa nećete dobiti lijepu ljubičastu boju kao sa alkoholnim.


Dobro zatvorimo i ostavimo na tamno mjesto. Nakon 10-ak dana vidjećemo da je ocat dobio blagu ljubičastu boju.Tada procijedimo ocat kroz plastično cjedilo i aromatizirani ocat je gotov. Po želji možemo dodati i drugo začinsko bilje koje će ljetnim salatama dati notu svježine.Upakirano u staklenu bočicu može biti lijep poklon dragoj osobi koja voli prirodne proizvode.


Primijetila sam da ga pčele i bumbari jako vole što mi je bilo drago zbog oprašivanja drugih biljaka u vrtu.


Želim vam svima lijep i ugodan dan iz mog seoskog vrta.

1 komentar:

  1. Nisam znala za ocat. Hvala na preporuci. ALi jako volim vlasac u siru i vrhnju.

    OdgovoriIzbriši